Alla inlägg under augusti 2011

Av Stina - 30 augusti 2011 09:28

När jag vaknade i morse var det en tjock dimma utanför fönstret. det var som att titta i ett mjölkglas och man såg inte ens grannens hus mittemot oss. Nu håller dimman på att lätta lite men det går segt. Idag märkte man en liten påhälsning av hösten brrrr så den är inte långt härifrån nu.

Idag har jag massor att göra men känner inte för att göra något, men jag måste har redan släpat efter med uppgiften som ska vara innlämnad nu på torsdag. Man ska skriva om socialpsykiatrins historia i sverige. Skulle helst vilja krypa ner under filten och sova en stund så här på förmiddagen undra om det är vädret som gör en trött idag  . Undra om man ska ta förmiddags kaffet nu, då kanske man piggnar till igen och får lite fart med läxan. Telefonen ringer   undrar vem det kan vara, måste svara, det är bara syrran så nu blir det lite telefonsnakis en stund. Blev lite prat om skolorna och lärarna killarna har och hur de tänker. Nu börjar kaffesuget att bli påmind  

               KRAM

Av Stina - 25 augusti 2011 08:54

God morgon

idag var man uppe tidigt och stökade runt i huset (jag städade). Packade killarnars skolväskor, plockade ur diskmaskinen, tvättade en maskin, ut med hunden, väcka gubben, fixa frukost, väcka killarna, till tågstation, packat min väska, gluttat på fb. Men nu har jag lite lungt här hemma och det är skönt.

Idag ska jag börja en ny kurs på OMV college och det ska bli spännande att läsa igen med mina gammla vårdlärare då det var ett tag sen sist (2 år). Hoppas att det blir en bra grupp man ska läsa med och att man kommer trivas. Fast det tror jag nog att jag kommer göra då jag redan känner några som läser den kursen med.

Tur att det är gråt ute och småduggar då känns det lätt att vara i skolan än när solen skinner o det är varmt ute.

Nej, nu måste jag nog sätta igång igen och göra nytta har lite kvar att pyssla med. Behöver göra nya pictogrambilder och laminera dessa till sonen som har autism och som är väldigt beroende av att ha bilder för att kunna förstå och kommunisera i sin vardag. Fixa middagen i förväg så vi bara har att värma sen. Det är skönt att inte behöva stå vid spisen i kväll då kan jag ha mer tid för killarna och deras läxor medan pappa tar hand om sonen med autism.

         KRAM  

Av Stina - 24 augusti 2011 09:36

Vaknade i morse med huvudvärk och det var inte roligt så det vara bara att ta sig upp o traska ut i köket för att leta reda på några alvedon att ta. Sen traska tillbaka till sängen och invänta att alvedonet skulle verka. Då sjuter klockan till. Ni skulle bara veta hur det lät i mitt huvud  .

Idag är det 4 månader till jul kom jag på och jag längtar verkligen till den tiden på året   när man får börja pynta här hemma och planera julaktiviteter. men innan des ska jag fira halloween o alla helgons dag.

Funderar på att ta en promenad med Puttevoven och se om huvudvärken släpper när jag kommer ut i skogen, man ska kanske ta med en korg då man kanske hittar lite svamp där ute. Jo jag tar en promis.

          KRAM 

Av Stina - 23 augusti 2011 10:16

Sitter här i köket och väntar på att solen ska titta fram och att kaffebryggarn har puttrat färdig för nu är jag väldigt sugen på kaffe. det var ett tag sen jag skrev här (har bara gort det en gång) men det har varit mycket runt mig med ungarna och deras skolor då alla tre killarna går på olika skolor. Fast nu är vi igång igen med alla fasta rutiner här hemma. Skönt..

I fredags förra veckan hade vi kräftskiva här hemma och den blev faktiskt lyckad fast det regnade hela kvällen. tur man har en stor takad altan för sådana tillfällen. Nu märks det att hösten är på antågande ser på en björk utanför fönstret som börjar bli lite gul nu och så märks det att kvällarna o morrnarna blivit mörkare. tycker det är mysigt så här på hösten när man får tända ljuslyktorna igen och krypa ner i soffan under en filt.

ser man på nu tittar solen fram och kaffet är klart.  

               KRAM

Av Stina - 9 augusti 2011 11:26

Nu ska jag försöka mig på att blogga. Har aldrig gort detta, så det här är det första jag skriver och det ska bli spännande att få skriva av sig lite och berätta lite om mig och min vardag med familjen. Det är ganska lungt här hemma just nu då killarn sover så jag passar på att skriva här en stund. Inte vet jag vad jag ska skriva men det släpper väl när man kommer igång med bloggandet. Så det här får räcka just nu för stunden.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards