Alla inlägg under februari 2012

Av Stina - 3 februari 2012 15:47

Promenaden med Putte blev kort idag då det var så kallt ute. Kylan bet i kinderna och näsan och det var inte kul. Kallare ska det bli i helgen säger de men det gör inte mig något jag stannar inne i stygvärmen. På förmiddagen blev det en tur till Hallsta med äldsta sonen som skulle till skolan. Åjjj vad det var halt på åsen, man fick verkligen sakta ner i kurvorna. sen hade jag roligt på skolans parkering då jag slirade lite med bilen men sonen skämdes och tyckte jag var tokig så han hade bråttom ur bilen så inga klasskompisar såg honom.

Annars har jag städat idag och tvättat några maskiner. Förstår inte att killarna skitar ner sig så mycket och att de byter kläder och strumpor flera gånger om dagen. Man gör ju inget annat än tvättar här hemma.

Ikväll ska lillkillen fixa middagen och vi ska få tacos, mummms. Sen blir det film på TV då jag innhandlade en ny DVD film igår när vi var och handlada och så lite godis.

Dags att hänga upp lite tvätt då.

Idag blev det inte så mycket skrivet men det kanske blir mer imorgon om jag hinner.

        

                     KRAM Stina  

Av Stina - 1 februari 2012 14:16

Sitter och lyssnar på radio och det pratas om att en snökanon är på väg med besvärligt snöfall och att det gått ut varningar efter ostkusten. Går in på vädersajten och kollar men blir besviken eftersom vi inte är drabbade av den snökanonen. Jag vill ha lite mer snö än det här lilla vi har på backen så hoppas att den blåser in lite här med och inte bara efter kusten.

Blev en promis med Putte innan sonen kom hem från skolan med bussen och han är bra trött men sitter nu och tittar på DVD med lite popcorn som mellanmål.

Den här veckan har skoltaxin på morgonen strulat igen med chafförer som inte hittar till skolan och att man måste förklara vägen. det skänns inte tryckt att sätta honom i taxin då. Nu har Björksbuss sagt åt dem att skärpa sig och hålla säg till avtalet med att två chafförer ska köra sonen som känner honom och vet vart han ska på morgonen. Hörde imorse av taxichaffören att nu ska de andra få utbildning och bli upplärda vart de ska åka med sonen och släppa av honom på morgonen. Ska bli spännande att se om det sker.

 Nu är det brottom, måste till tågstationen och hämmta äldsta sonen.

                          KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards