Alla inlägg under juni 2020

Av Stina - 13 juni 2020 14:39

Det här åter började lovande och man såg fram emot våren och sommaren men den blev inte som vi tänkt oss. Nått som heter covid 19 kom i vägen och rörde om allt. Allt det vi var vana med får vi nu inte göra allt har sina restriktioner för att skydda oss. Evenemang, konserter, studenten, bröllop, tävlingar och semestrar osv har ställts in. Hur länge ska vi få leva så här innan vi får leva som vanligt igen
Man törs ju inte hosta , nysa eller harkla sig för då har du covid 19 och smittar. Man har följt alla restriktioner under våren och försommaren för att skydda sig men någon stans brast det och lagom till morsdag drabbade jag själv av covid 19 och blev väldigt dålig med feber, halsont, lukt/smaksinnet försvan, värk i kroppen, hosta med andningssvårigheter osv. Nu är jag på bättringsvägen men det tar sin tid att komma tillbaka.
Det har gått snart 14 dagar sen jag sist fick träffa min älskade häst Jussi. Träffa min arbetskamrater och få jobba igen. Jag går här hemma och gör ingenting men läser och ser på tv så blir det en liten runda i trädgården och vila.
Vädret är fint och det är varmt ute. Värmen är just nu lite jobbigt för mig då jag blir fort andfådd. Tur man har många skuggplatser på tomten så jag kan sitta ute och sen har vi ju poolen där man kan svalka sig och så takfläkten som även den ger svalka.
Alla mina vänner ni ska ha en fin helg och njut men tänk på avstånd och tvätta händer då jag önskar er inte att ni ska få detta virus.
Ha det så gott kram kram. Stina

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards