Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 31 maj 2012 11:49

Idag är det den sista maj och imorgon är det den första juni. Tyckte nyss det var vinter och jul här hemma så jag undrar bara vad de andra månaderna tagit vägen de har ju bara swischat förbi. Därför hoppas jag att sommaren går lite långsammare så man hinner njuta lite av ledigheten som snart stundar.

Gårdagens informationsmöte på Sofiaskolan kunda jag ha varit utan då det kom ju inte fram något nytt om flytten. Vi fick se ritningarna på den nya skolan och jag vet inte vad jag ska tycka om den. Skolgården är två innergårdar med fyra väggar som är tre våningar höga och i mitten ett träd Liknar ett fängelse tycker jag och till  ungdomarnas skolingång finns det inte ens en gångväg utan bara gräsmatta. Bemötandet av oss nya elever och föräldrar igår var under all kretik för när informationsmötet var slut gick de andra föräldrar som redan har sina barn där med lärarna och fikade och för att diskutera om flytten men vi nya föräldrar och elever fick vända och åka hem för vi var inte välkomna som vi kände det. hade ju varit kul att träffa de nya klasskompisarnas föräldrar och vara med på diskusionen om flytten eftersom den angår ju oss med. Men det här kommer de att få sota för då jag ska bli en krävande förälder som kommer att ställa krav, gnälla och ifrågasätta undervisningen lite då och då  

Fortsätta jobba lite innan killarna kommer från skolan.

                                                  
                KRAM Stina  

Av Stina - 30 maj 2012 09:41

Sitter i köket och njuter av lugnet och solen   som skiner in. Hunden ligger på fötterna mina och sussar så gott. Snart ska jag börja röja här hemma för igår blev det inget då bästa vännen Kerstin kom förbi och tog med mig till Åsby för att handla blommor och så bjöd hon på stor räkmacka för hon tyckte jag har haft det jobbigt och stressigt ett tag så hon villa pyssla om mig. Det var så omtänksam av henne att hon tänker på mig men hon är ju min bästa vännina och vän.

idag ska Christian och jag till Sofiaskolan på informationsmöte angående flytten av skolan till hösten. Det ska bli spännande att få höra hur de har tänkt sig den flytten och hur inskolningen ska gå till och om de tänker samarbeta med Lidmanska mer nu när de hamnar under samma tak. Skriver mer om det i morgon.

I går upptäckte jag att jag missat några födelsedagar i släkten och inte grattat dem så jag gör det nu. GRATTIS i efterskott till dig skära syster, Kari och Thomas.

Det ska bli skönt med sommalov och semester snart så jag får vila min hjärna och slippa alla måsten, möten osv. Det behövs nu och så kan jag ladda batterierna inför hösten. Nu börjar jag bli kaffesugen så jag tar nog en kaffepaus  .

                                         KRAM Stina  

Av Stina - 29 maj 2012 11:05

Jag får nästan lite dåligt samvete att jag inte skrivit här på länge, men ibland blir det bara att tiden inte räcker till och jag kan erkänna att jag är lite trött på att vara uppkopplad. Jag har så mycket annat att göra än att sitta framför datorn.

Jag har hållit till på habiliteringen ett tag under våren och jobbat med bildverkstan och deltagit i kurser och föreläsningar, men nu blir det lungt ett tag framöver till hösten.

Äldsta sonen tar studenten i juni och det är mycket som ska göras inför den med planeringen. Studentbalen är avklarad och de var så fina alla elever och vi fick sonen att ta på sig en kavaj inför balen för det tänkte han definitivt inte sätta på sig då han tvärvägrade för han tyckte han såg ut som en fjant, men till slut gick han med på att använda den och det var inte så fjantigt ändå.

Christian fick plats på Sofiaskolan och vi har börjat med inskolningen nu så han ska var förbered inför hösten. Hoppas det kommer gå bra för förra skolbytet blev en liten mardröm med utbrott, vägran och oroligheter och det var inte roligt. Snart är sommarlovet här för två av killarna så man hoppas på att solen och värmen kommer tillbaka för veckan som har varit var ju underbar med sol och värme.

                                                  
          Kram Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards