Alla inlägg under december 2011

Av Stina - 27 december 2011 11:34

Hu, vad det har blåst ute nu i två nätter på raken så man trodde att huset skulle lyfta. Jag tyckte det var mysigt när det vislade runt husknuten, fönstrerna skakade och att trädena svajade och knakade, det var bara snön som saknades istället var det 10 grader varmt. Undrar om det blir någon vinter i år och nästa?

Julen var här hemma lugn då vi firade hemma med god mat, svärföräldrarna på besök och så tomten som kom med julklapparna. Juldagen var vi hem till svärföräldrarna och åt julmiddag och träffade gubbens syskon och syskonbarn. Annandagen gjorde vi ingenting utan njöt av julklapparna, tittade på tv och mumsade godis.

Christian har skrattat mycket under julen då han fick DVDn Solsidan 2 i julklapp och han blev riktigt nöjd för dom andra klapparna var inte så intressanta förutom CD skivorna som kom på andra plats. De andra killarna var nöjda med sina klappar och själv fick jag böcker och en DVD box i julklapp som jag blev nöjd över. Enda besvikelsen levererade barnens morfar som ringde och berättade att han skulle skicka pengar till killarna dagen före julafton. Julafton åkte vi till bankomaten för att hämta dem men han hade då inte fört över slantar och det har inte kommit in idag heller. Killarna blev besvikna och jag med på min far för det var elakt att göra så. Men det är ju väntad då jag själv och min syster aldrig fick födelsedagspresenter och julklappar av honom när vi var små.


                        KRAM Stina  

Av Stina - 20 december 2011 09:46

Har varit förskyld sen Lucia med allt det innebär att ha en förskylning och des symtom. Igår började jag komma igång igen och idag känner jag mig fit igen och är glad att den är över och att jag inte fick den till jul.

Härligt med snö ute och det är bara att njuta nu av den medans den finns kvar då det sägs att den ska försvinna lagom till jul. Håller tummarna och tår att den får ligga kvar över jul och sprida julstämning.

Alla julklappar är inslagna och köpta, det är bara julhandla mat och lite smått o gott som är kvar sen kan jag slappna av och börja julmysa. Längtar redan och det är bara 4 dagar kvar.

Är klar med den sista tentan för i år och den är iväg skickad till skolan så nu tar jag jullov ett tag från studierna och återkommer till dem i januari igen.

Ska nu ut på en prommis med Putte då det var ett tag sen sist och sen ska det smaka gott med lite kaffe när vi kommer hem igen.


                                KRAM Stina  

Av Stina - 13 december 2011 12:39

13 december och lucia. Idag på morgonen var vi till Christian och tittade på deras luciatåg i skolan och kaffe med dopp efteråt. Detta är Christians sista luciatåg i skolan för nästa år går han på gymnasiet. Tänk vad duktiga dessa ungdomar är när de har uppvisning, dom är ju inte rädda för att sjunga och spexa inför folk. Kommer att sakna dessa  uppträdande de har. Jag kunde sjunga med i jullåtarna med barnen utan att behöva öppna munen jag tecknade med händerna och det var häftigt, fick till och med beröm av några barn som såg att jag tecknade och blev förstås stolt. Efter lucia blev det ett besök på Åsby Trädgård med svärmor innan jag skörde hem henne. Där fick jag hjälpa svärfar att leta reda på vilken propp som hade gått i proppskåpet men vi hittade inte felet eftersom alla proppar funkade så det blev en förlängningssladd till frysboxarna istället.

Idag ska Kerstin och Roger från skolan på studiebesök till Sofiaskolan för att se hur deras gymnasie är, jag valde att stanna hemma då jag vet hur skolan funkar eftersom jag gjorde praktik där i 4 veckor för två år sedan och det var den bästa praktikplats jag varit på och jag saknar dom lite där. Snart kommer Christian och Simon från skolan och när gubben kommit hem drar jag till Köping en stund.


                                         KRAM Stina  

Av Stina - 12 december 2011 12:22

Då var det en ny vecka och måndag igen. Helgen har varit lugn med tv tittande och bara slöat på soffan.

Idag är det fullt upp med saker och möten som ska göras. Är nu bara hemma för att hämta grejor och äta lite mat innan man ska in till västerås och kommer inte hem förän kl 19.00 i kväll. Hela den här veckan är det möten, träffa kopmpisar, julbord och luciatåg som ska hinnas med och blir inte mycket tid över för avkoppling, men veckan efter blir det lugnt och jul.

Oj, vilken vurpa äldsta sonen gjorde i morse när han skulle till tåget och så var det jag som fick skulden för detta. Är man sen på morgonen och har bråttom och inte tittar var man sätter ner föterna så är det inte mitt fel. Han blev lite blöt och slog i käken och fick en reva på kinden. Hoppas att inget alvarligt hände då han hade ont att bita ihop käken får väl höra hur det gått i kväll när jag kommer hem

Nej nu måste jag ut med Putte och sen dra iväg själv. Ha en bra måndag.

          

                                      KRAM Stina  

Av Stina - 9 december 2011 14:47

Gillar det inte alls att det regnar ute för snön försvinner ju och det är tråkigt då jag gillar snö.

Blev en städrunda på förmiddagen och några tomtar fick komma fram på sin plats. Sen åkte gubben och jag in till stan för att handla skor och stövlar till honom och killarna. Fick tag på bra vinterstövlar till killarna men nu försvinner ju snön så de blir väl oanvända ett tag. Sen blev det lite julgodis till jul.

Christian har byggt en stor snögubbe ute i trädgården och den blev så fin där den står och vaktar granen.

I kväll ska gubben och killarna fixa maten till fredagsmyset och det ska bli spännande  och en överraskning eftersom jag inte vet vad det blir. Själv tänker jag inta ryggläge på soffan och se på Idol i tv. Det är första gången jag har följt hela programet från början till slutet nu. Innan gillade jag inte Idol och tyckte det var ett skitprogram.

Usch vad mörkt det är redan och regnar (vräker ner) gör det också ute. Ska nog sätta på kaffepannan, ta fram några pepparkakor och ropa in gubben på lite fika.

                                      

                                                  
          KRAM Stina  




Av Stina - 8 december 2011 12:46

Nu börjar det bli bråtom för det är bara 16 dagar kvar til jul. Tur att alla julklappar är införskafade redan. Ska idag kolla om tomtedräkten passar till Christian annars får jag inhandla en i kväll. Han har lucia uppträdande i skolan för familjen, släkt och vänner med fika efteråt den 13/12.

Idag har jag tagit lite ledigt från studierna, det kan behövas ibland. Tog en promenad med Putte och det måste sett roligt ut för det såg ut som om han var ute och gick med en snögubbe.Jag var rejält påbylsad med kläder och vankade fram för det var ju iskallt ute.Det är en vacker dag ute med snön som knarrar under föterna och solen som skiner en riktig fin vinterdag. Hoppas snön nu får ligga kvar iallafall till jul, men dom varnar nu på radion om busväder som är på gång. Jag välkommnar mer snö fast gubben min tycker jag är knäpp som vill ha mycket snö. Man ska vara glad att vi får uppleva snö om vintrarna än så länge. Våra barnbarnbarns kanske inte får uppleva den.

Funderar på att krypa upp i läsfåtöljen med värmefilten och en mugg varmt te och boken jag för tillfäligt läser   en stund innan alla kilarna kommer från skolan.

                                                 KRAM Stina  

Av Stina - 7 december 2011 14:52

Jag bara går här hemma och myser för det snöar ju ute och jag är så glad  .

Har pluggat hela förmiddagen framför datorn så nu börjar man bli trött på den så det är bäst att passa på att skriva här i bloggen för när jag väl stängt av datorn öppnar jag den inte igen. Inte vet jag vad jag ska skriva men det löser sig nog.

Igår när jag lagt mig for det lite tankar i huvudet om att jag ska bli författare och skriva en bok. Titeln till boken är klar "Flickan på åsen" hade jag tänkt mig och den ska handla om en flicka som levde på 1000 talet här på åsen. Jag skrev en uppsats i skolan om den här flickan så jag tänker fortsätta på den. Sen tänker jag skriva en kokbok om vad vi äter och tillagar i familjen och ge bort nästa år som julklapp till mina vänner.

Christian har fått för sig att gå ut och bygga snölyktor nu så jag passar på att hänga med ut för det skulle behövas lite frisk luft här och så får Putte följa med för han älskar snön. I morse när han skulle ut så ruska han på tassarna när han kännde snön sen blev det fart på honom och han rusade runt i trädgården och rullade sig i snön, han hade roligt och jag med som stod och såg på.

Måste skynda mig nu för Christian har bråtom ut. Snön kan ju försvinna.

                        KRAM Stina  

Av Stina - 6 december 2011 14:44

Här hemma är sonen full igång med att grädda pepparkakor och han har roligt. Jag får sköta ugnen den tycker han är läskig för man bränner sig ju på den. Vi lysnar på julmusik till baket och jag har lite glögg i en mugg och så slinker det ner nån pepparkaka då och då. Tycker vi har det riktigt mysigt. Snart kommer lillplutten hem från skolan så vi får se om han vill vara med och baka.

Alla pratar om snö där ute men jag kan då inte se att det ligger snö på marken. Vist jag såg några snöflinger igår kväll singla ner men det var allt och inte mycket att hurra för. Jag vill ha en riktig snöstorm med massor av snö nu. Det finns väl inget som är så mysigt med snö som faller och täcker det där trista och gråa ute.

Nu låter sonen Putte baka en pepparkaka genom att Putte får trycka sin tass i en bit deg. Han tycker att Putte också ska ha en kaka till fikat.

Måste fortsätta att sköta ugnen. Skriver mer imorgon


                                     KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards