Alla inlägg under december 2017

Av Stina - 31 december 2017 16:00

Vart tog år 2017 vägen. Det här året har gått så fort men det har hänt mycket både sorgligt och glada händelser.
Nu ska man se fram emot ett nytt händelserikt år så man får hoppas det blir bra.
Har väl aldrig gillat nyår som för mig känns lite sorgligt att lämna det gamla och skrämmande för det nya som kommer hända.
Jag är så glad och lycklig som har min familj som jag älskar.
Gott Nytt År mina fina vänner önskar jag er och att 2018 blir bra
Många nyårskramar från mig Stina

Av Stina - 24 december 2017 22:46

Då var det äntligen jul igen så som jag längtat och väntat på den. I år blev det en lugn och fridfull jul här hemma. Vi började morgonen med en härlig grötfrukost och mys. Sen tog vi en promenad med Putte. Efter promenaden blev det lite film mys. Tog det bara lugnt medans Kenneth fixade och trixade med julmaten sen kom tomten och delade ut klappar till alla. Lite romglögg på kvällskvisten.
Skulle ha jobbat denna helg men har blivit helt sjukskriven på grund av mina smärtor i nacken som blivit sämre. Har diskbråck, artros och nervpåverkan så jag gör inte mycket vilar för det mesta.
Önskar er alla en God Jul
Kram Stina

Av Stina - 19 december 2017 09:37

Idag har jag så ont i nacken att kragen fick åka på nu på morgonen. Inte lätt med diskbråck, nervrotspåverkan och artros i nacken som spökar. Är det inte det ena så är det det andra och man är aldrig smärtfri. Så idag blir jag hemma från jobbet då jag inte tillför något för när jag har ont så blir jag glömsk och okoncentrerad å vimsar bara runt. Har samtal med läkaren idag då får vi se vad som händer.
Tar det lugnt idag
Kram Stina ?

Av Stina - 12 december 2017 17:06

Idag kom snön och det singlade ner både stora och små snöflingor utanför fönstret. Har en ledig dag från jobbet så jag kunde njuta av snön därute och mysa framför fönstret.
Älskar snö och ju mer det snöar desto bättre. Saknar en rejäl snöstorm där det blåser så det blir stora drivor och att få höra hur vinden viner runt husknuten då skulle jag må bra
Kram Stina

Av Stina - 6 december 2017 10:02

Vi har redan 6 december och snart är det jul men jag har inte fått den där julkänslan än. Har pyntad här hemma och det är juligt å mysigt. Ser på julfilmer, lyssnar på julmusik och bakar. Besöker julmarknader men den där julkänslan infinner sig inte ändå.
Det fattas något men vad. Ute är det grått, rengnigt med + grader och mörkt. Julbelysningen ute och i fönstren ser tam ut där de lyser. Ingen julgran på torget endast en stålstälning vid kommunhuset som ska föreställa en gran. Ingen julkänsla i butikerna heller. Vad händer och vart är julkänslan jag som älskar advent och julen.
Om vi ändå fick lite snö här så kanske infinner sig den där julkänslan ändå lite grann.
Kram Stina

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards