Alla inlägg under juni 2013

Av Stina - 17 juni 2013 07:11

I natt har man då inte sovit mycket bara legat och vridit mig och räknat får som inte hjälpte ett dugg. Somnade lagom till klockan ringde man kommer ju vara jätte trött på jobbet och inte precis alert första dagen. Får ta en mikro tupplur på lunchrasten.  

Idag blir det inte mycket skrivit på bloggen då ni vet ju var jag håller hus. Kommer nog stupa i säng i kväll om man överlever dagen utan men. Skriver i morgon hur dagarna i två har varit på jobbet.

Ha en trevlig måndag till alla som har semester och till er som fortfarande jobbar.


                                                  KRAM från en tröttis    

Av Stina - 16 juni 2013 19:21

Idag är det söndag och sista lediga dagen innan jobbet kallar igen och det är lite pirrigt att komma tillbaka efter 4 års studier. Letade fram jobbarkläderna och provade dem och jag kunde faktiskt ha dem fortfarande för i morse stod jag på vågen och den visade 9 kilo mer än för 40 veckor sedan. Så nu blir det lite hårdträning att få bort dem med motionscykeln eller löpning framöver.

Var in till stan och shoppade lite kläder åt mig. Blev tre byxor, tre linnen, en vit blus och massa armband och gubben ruskade bara på huvudet när man kom hem med kassarna. Sen var jag över till svägerskan och grattade hennes son till studenten, kul att träffa dem igen då det var ett tag sen sist.

I morgon ska man till frissan och klippa sig. Jag funderar på att klippa mig i en pagefrisyr om jag vågar, få se vad Emma säger.

Funderar på att ta en tur upp till Dalarna och hälsa på farsgubben nu i juli om min agenda till låter detta. Har inte träffat honom på snart 2 år. Har så mycket på gång i juli och vet inte hur jag ska hinna med allt. Får nog stryka återträffen med omsorgspedagogerna i Smedjebacken  


           KRAM Stina   

Av Stina - 15 juni 2013 18:09

Idag har jag inte gjort mycket här hemma fast det skulle behövas en genomgång med dammsugaren och golvmoppen, fast det får vänta till sämre och regnigare dagar. Försökte bättra på färgen och bli lite brun så man har legat i solstolen vid poolen men det verkar ju hopplöst. Man blir bara lite röd och inget mer ,benen ska vi inte tala om de är kritvita och kommer nog så förbli för där verkar solens strålar inte tränga igenom och ge lite färg. Man får nog köpa lite brun utan sol på burk istället.

Sonen har repat sig från halsflussen  och varit ute idag och inte klagat över ont i halsen. Skönt att han mår bättre och förhoppningsvis kan han återgå till fritids på måndag när jag ska börja jobba igen. Kan ju inte börja med sjuk tonåring hemma för då får väl chefen spader.

Skrivandet på boken går framåt men inte lika fort för tillfälle. Det tar tid att skriva och det får det göra om resultatet ska bli bra. Det blev mord istället för försvinnande kom jag fram till och det känns bättre så.

Nu har gubben tänt grillen så jag ska väl gå och hålla honom lite sällskap där för sen blir det lite mys framför TVn och en bra film. Härliga lördagsmys istället för fredagsmys. Ha en skön lördags kväll för det kommer jag ha.


               KRAM Stina  

Av Stina - 14 juni 2013 10:50

Tog två dagar ledig från bloggen och hade lite socialt umgänge med kompisarna nu när de upptäckt att man är fri från skolan. I onsdags slutade lillkillen 9:an och man var på skolavslutning här på orten för sista gången. Känns lite konstigt. Sedan blev det poolhäng med mycket bad och fika med jordgubbar och grädde i det vackra vädret. Lillkillen drog sedan med skolan till Stockholm och Gröna Lund.

Nu har jag blivit uppvaktad av kompisarna i två dagar med blommor och gratulationer till examen. Härligt att vara tillbaka igen. 

På morgontimmarna fick jag besök av drömmarnas prins som kom och omslöt mig. Alltid lika skönt när han kommer och öppnar sin famn och man kan krypa in där och känna hjärtljuden, andetagen och värmen av honom när han omsluter en. Man vill inte vakna ur drömmen utan bara stanna kvar i den famnen. Vet inte vem drömmarnas prins är, har aldrig sett ansiktet på honom och han har aldrig pratat i drömmen till mig. Han bara finns där ibland i drömmen och själv tror jag att det är min skyddsängel som vill tala om att jag är älskad av alla. Fast jag skulle kunna stanna jämt i den famnen och drömmen. Kom tillbaka drömmarnas prins saknar din famn.


         KRAM Stina  

Av Stina - 11 juni 2013 20:23

 Ja ha nu när man äntligen igen får vara social bland folk efter 40 veckor så verkar det som om de andra inte fattat det att jag har slutat skolan och är fri som en fågel igen  och finns tillgänglig. Blev glad när syrran kom över och grattade mig till examen. Vi satt ute på pooldäcket en stund och man blev rejält solbränd förstås.Kul att prata med syrran då det var ett tag sen sist och nu har vi bestämt att vi ska på kryssning i september och parta los lite fast jag ska nog inte bli lika full som sist på examenskryssningen då det blev lite mycket av en vara i flytande form. Mådde inte särskilt bra dagen efter med huvudvärk och minnesluckor skulle jag tro att jag hade.

Kan inte förstå att jag har så tråkigt och till och med mobilen är trög, drar snart ett täcke över huvudet för det verkar mer spännande.

Idag har jag inte skrivit på boken men desto mer tänkt lite jag ska nog låta huvudrollsinnehavaren få leva och inte ha ihjäl honom men han försvinner från båten, mer avslöjar jag inte idag.

Jag blev helt plötsligt glad  hur kom det sig?

                        KRAM Stina  

Av Stina - 10 juni 2013 15:31

Idag har jag inte gjort mycket mest suttit vid datorn och surfat runt och inte vetat vad jag ska göra nu när skolan är klar. Behöver inte ens rätta till min rapport då den gick klockrent genom lärarens koll. Att jag klarade den rapporten på första försöket måste jag kalla ett mirakel så någonting måste ha fastnat i min lilla hjärna från rapportskrivningarna vi haft. Blev en liten tripp till en studiekamrat i Hallsta och fika med lite prat och skvaller. Åskan har dundrat nu en liten stund och det är rätt mysigt med blixtrar och dunder.

Skrivandet i boken går framåt och jag har många idéer på gång och infallsvinklar så det lutar åt Camilla Läckbergs stuk någon sorts thriller/deckare fast det kan ju ändras man vet aldrig vad som händer på en kryssning.

Känner något konstigt som inte vill släppa och jag känner obehag av detta men det är inget otäckt som ska hända någon person, det är bara jag som vet vad det är som trycker och bekymrar mig och ger känslan av tomhet. Åh fan ta dig just nu så som du har ställt till det för mig.


       KRAM Stina     

Av Stina - 9 juni 2013 13:44

Nu är jag i full gång med att skriva på en ny bok. Min senaste bok "Flickan på Åsen" har varit klar länge men man har haft fullt upp med studierna så skrivandet har fått legat stilla men nu är jag igång igen. Fick inspirationen till min nya bok på examenskryssningen och bokens titel för tillfälle heter "Hur ont kan ett hjärta göra som glöder". Början på boken är sann men resten kommer bara att vara påhittad. Första kapitlet handlar egentligen bara om återblickar bakåt i tiden fram till något så litet och oskyldigt kan bli så fel och göra ont och om vänskap. Kommer att rapportera hur det går med skrivandet.

Den här veckan tog jag examen och är nu färdig omsorgspedagog. Det känns lite sorgligt att skolan är slut och man har inte riktigt fattat det än. Nu går hela gänget åt varsitt håll och vi kommer förmodligen i framtiden att tappa kontakten med varandra när vardagen är som vanligt fast jag hoppas att det inte blir så då vi har varit ett fantastiskt gäng med bra sammanhållning. Längtar redan när vår basgrupp ska hälsa på hos en studiekamrat i Småland nu i sommar.

Nu har jag en vecka ledigt innan jobbet kallar och jag ser verkligen inte fram emot att gå tillbaka till det ställe just nu men det är bara tillfälligt för ett tag. Så den här veckan som är kvar kommer jag att njuta av och bara vara och skriva på boken        KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards