Direktlänk till inlägg 15 augusti 2022

Att folk orkar smutskasta och förstöra för andra

Av Stina - 15 augusti 2022 15:13

Jag blir så ledsen över att folk smutskastar med osaningar som drabbar andra och förstör för dessa personer.
Jag står inackorderad med mina två fina hästar i ett mysigt stall där mina hästar, vänner och jag trivs samt mår jättebra. Fast så har det inte varit hela tiden och senaste året
Med en massa intriger, lögner och smutskastningar med påhopp. Jag blev själv drabbad i stallet av andra genom beskyllningar som tjyv då en tog saker från andra och la i mitt skåp för att få mig att se ut som tjyv. Man la stora vassa stenar i min box och hästbajs i hästarnas uppblötta foder. Det pratade hejvilt om mig i stallet samt att de utnyttjade min snällhet. Ingen trodde väl att jag hörde vad som pågick bakom min rygg. Det blev bättre i stallet när en vis person som var inackorderad flyttade till ridskolan men då började sura ryttarförening med sina påhopp mot mig om saker som inte stämmer även fodervärden till en av min häst var elak, snäsig samt dumförklarade mig och spred rykten från gården och stallet.
Om nu folk som stått i stallet är så missnöjda med gården så behöver man ju inte sprida lögner, osaningar och konstiga rykten som är tagna ur luften. De personer valde själva att stå på gården i stallet med sina hästar och viste att det inte var färdigbyggd än å att det inte fans något ridhus osv och sen har mage att klaga.
Stallägaren och hans familj drabbas av allt som sägs och sagts om dem och det är inte okej. De är fina människor som bryr sig om oss i stallet och djuren så därför blir jag så ledsen för deras skull.
Om ni hör rykten från denna gård så är de inte Sanna utan kommer från personer som försöker rädda sig själva från det de har gjort på gården och i stallet. Sen kan man ju kolla från rätta källan om ryktena är sana och kontakta oss som ännu fins kvar i stallet.
Jag har nu fått gott här på gården hela sommaren med mina hästar och några på sommarbete och fått läka mig med vänner och gårdens familj efter allt som varit.
Så snälla tro inte inte på allt vad som sägs.

Jag välkomnar alla nya och gamla inackorderad välkommen till stallet och gården
Stina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 13 september 2022 13:35


Imorgon är det dags igen att träffa advokaten och se hur vi ska gå vidare med stämningen mot Surahammar ryttarförening. Stämmer jag dem blir det på grunderna av förtal, ärekränkning, mobbing och osaningar om mig. Även ett skadestånd, samt mina advoka...

Av Stina - 3 september 2022 23:51


Skådespelaren Anthony Hopkins ord: Släpp taget om de människor som inte är redo att älska dig. Det här är det svåraste du någonsin kommer att göra i ditt liv och det kommer också att vara det viktigaste. Sluta ha svåra konversationer med män...

Av Stina - 17 juli 2022 19:53

Usch vilken dag. Jag har bara gråtit ? och känt mig hjälplös och förtvivlad och vet nu inte vad som kommer hända. Det känns som jag blir straffad två gånger nu. Att vara i stallet idag kändes inte bra som det alltid brukar göra Stallet är för mig e...

Av Stina - 14 juni 2022 14:11


Detta har en vän till mig skrivit för att göra personer uppmärksammade på hur det är i hästvärlden och hur dett ofta går till. Både hon och jag har blivit drabbade av detta och det är därför hon vill uppmärksamma detta och vi är inte ensamma om det. ...

Av Stina - 2 maj 2022 20:59

Jag känner mig tyvärr tvingad att skriva här på Christinas tidslinje. Att utsätta min vän för rent ut sagt ELAKT JÄVLA FÖRTAL ur ren okunskap och illvilja är bland det lägsta du kan göra mot henne! Någon/några som blivit VRÄKTA från Säter gård, s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards