Alla inlägg under april 2012

Av Stina - 2 april 2012 15:41

Idag höll jag på att få kaffet i fel strupe då jag fick höra att Sofiaskolan som vi sökt plats för sonen ska flytta till Mälardalens Högskola mitt inne i Västerås. Jag hoppas det inte ska vara sant för det är då rakt ingen lämplig miljö för ungdomar med autism. Skolan är inte innhängnad, det är bullrigt med mycket folk, stora trafikerade vägar i anslutning till skolan. För vår son skulle detta bli katastrof i hans vardag då han behöver en lugn miljö runt sig och inte en bullrig stadsmiljö. Just nu verkar det som Västerås stad gör som dom vill med våra funktionshindrade och struntar i dem och det är en skrämande utveckling och man kan ju undra vilka politiker som styr i stadshuset. Inte är det några medmäniskor som har sympatier med våra funktionshindrade medborgare, det är personer som bara ser pengar och vinster för egen del att sko sig på. Varför kan inte Sofiaskolan få lokaler att vara i ute på Erikslund. Där är det perfekt för dessa ungdommar att tillbringa skoltiden med och långt borta från den bullriga stadsmiljön. Så jag hoppas att jag hörde fel idag annars får vi se oss om en ny skola för sonen då jag verkligen gillar Sofiaskolan och personalen där.

                   

                                KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards