Alla inlägg under oktober 2011

Av Stina - 24 oktober 2011 14:25

Hu! vilken dimmig dag det är och dimman vill inte lätta. Har suttit med skoluppgifter hela förmiddagen och det börja kännas i axeln nu att jag har skrivit mycket. Min axel har blivit mycket bättre men är inte bra ännu. Undrar hur länge det kommer att ta innan det har läkts?

Helgen har varit lugn med mycket mys här hemma. Christian åkte till kortis i fredags och kommer hem nu på onsdag. Sista veckan för honom att vara borta 5 nätter sen blir det bara 2 nätter på kortis och det ser han fram emot. Vi valde att ta bort några nätter/dagar på kortis eftersom vi tycker att Christian inte får den rutinbundenhet med bildstöd och teckenstöd som han behöver och så tycker vi att personalen inte orkar angagera sig i att lära sig lite nytt.

Lillplutten Simon fick idag åter gå till skolan efter att ha varit feberfri 2 dagar. Han har hostan kvar och lite snuva.

Ikväll ska jag och goa svägerskan på temakväll om skolfrågor som Rbu västmanland anordnar. Skönt att komma bort lite och sen är det ett tema som intresserar mig.

Upptäckte nyss att det är 2 månader idag till julafton  och det är ju snart. Jag längtar verkligen till första advent och få börja julpynta och ta fram alla tomtar m.m Nä om man ska ta och vila armen och axeln en stund innan man ska till Västerås.

                                               KRAM Stina

Av Stina - 20 oktober 2011 14:02

Idag blev det en promenad in till samhället för att handla en prinsessbakelse och sen hem.

Hemma satt jag i köket och smaskade på bakelsen samtidigt som jag pratade med mamma och grattade henne. För idag skulle min mamma ha fyllt 67 år men hon dog 2002. Grattis mamma på födelsedagen, jag saknar dig jätte mycket men jag vet att du har det bra där du nu är med pappa och Bella.

Snart blir det en tur till Hallsta för att hämta hem två av barnen sen blir det MAXI och handla. Handlar på torsdagar istället för på fredagar då är det så mycket folk det är lugnare på torsdagar.

Fick en glad nyhet från försäkringskassan idag och det är att jag får fortsätta att vara personlig assistent åt Christian ytterligare 2 år.

KRAM Stina  

Av Stina - 19 oktober 2011 14:24

Har funderat ett tag idag på vilka som är mina vänner igentligen och kom fram till att många som säger att de är min vän inte är det. Varför ska det bara vara jag som ringer och frågar hur det är eller om vi ska göra nåt kul, fika och bara prata. De hör aldrig av sig till mig, jo om det är nåt de behöver hjälp med då duger jag eftersom de vet att jag är så snäll och ställer upp. Behöver jag hjälp då är de upptagna med allt mellan himmel o jord och har inte tid. Så nu har jag bestämmt mig för att rensa bland mina vänner för den energin man lägger på dem kan jag lägga på nåt annat. Fast det här skulle jag ha gort mycket tidigare om jag tänker efter. Sen har jag verkliga vänner som är vänner och dem är jag rädd om. Så mina vänner ni som inte är det kommer nog att märka det när jag inte hör av mig eller ställer upp för er.

Idag blev det en långpromenad med Putte för igår blev det ingen. Christian har kommit hem från skolan och han är riktigt glad och plattrar på om allt. Så jag tänkte att vi ska ta och fika lite nu, bara han och jag.

                            KRAM Stina

Av Stina - 18 oktober 2011 09:44

Sitter i köket och myser i det här vädret för ute är det mörkt, grått och rengnigt. Har tänt lite ljus och temuggen står brevid rykande varm. Putte ligger och sover nöjd man kan höra hur han snarkar lite. Vi bestämde att inte ta förmiddagspromenaden utan vänta till eftermiddagen istället. Det som har hänt sen sist är att jag pajade armen/axeln med en avsliten muskel och det har gort jätte ont men nu börjar det bli bättre men kommer nog att ta ett tag innan det blir bra. Igår var jag och Christian till Hab i Fagersta för att diskutera situationen på Kortis och hur det går med stödtecknen. Så han fick vara hemma från skolan igår och vi hade det mysigt. Jag tror han tyckte om att få vara själv hemma med mamma utan brosorna som tar uppmärksamheten. Idag blir det att plugga lite har en tenta som snart ska lämnas in. Det känns jobbigt just nu med pluggandet men jag skyller på hösten. Nä om jag ska krypa upp i soffan hos Putte och läsa lite. Lovar att bli bättre på att blogga och inte låta det gå så långt emellan inläggen.

                        KRAM Stina

Av Stina - 5 oktober 2011 15:06

Dagen började med att slänga in tvätt i maskinen och det blev hela 4 tvättar samanlagd idag. Efter att killarna kommit iväg till sina skolor tog  Putte och jag en promenad innan vi skulle börja städa övervåningen och killarnas rum. Det tog en stund att städa men jag blev nöjd med resultatet övar att få njuta av nystädade tonårsrum. För det finns inget som är så kortlivad som ett nystädat och rent tonårsrum.

Efteråt var det gott med lite kaffe  .

Att skolbusssföraren inte lär sig att sonen aldrig åker till Kortis på en onsdag det har hänt nu ett paar gånger och det är tur att Christian vet vart han ska. De har hans färdschema och kan inte klaga över att den inte stämmer men ska nog ta kontakt med bussbolaget ändå.

Nu väntar jag bara på att resten av familjen ska komma hem.

Ikväll fixar de andra middagen här hemma själv tänker jag inta sofläge och titta på TV hela kvällen för det är jag som får bestämma vad vi ska se idag.

KRAM Stina






Av Stina - 4 oktober 2011 14:57

Hej!

Då var det kanelbullens dag idag och igår bakade vi bullar för den här dagen. Christian tyckte vi kunde börja fira dagen med kanelbulle till frukost, fast där sa mamma ifrån här skulle det bli smörgås och choklad. Christian blev lite  sur, men det gick snart över som tur. När alla har kommit hem från respektive skolor och jobb blir det fika.

På förmidagen tog Putte och jag en lång promenad i solskenet. Det var riktigt härligt ute synd bara att det blåste. Efter promenaden blev det kaffe och man var lite sugen på en bulle så jag nallade en.

Sen blev det att jobba på hemtentan och öva lite teckenstöd.

Idag ska Christian hjälpa till med middagen som han tycker är roligt. Det är en bra övning för honom och för framtiden.

KRAM Stina

Av Stina - 3 oktober 2011 10:40

Tänk att det redan är 3 oktober, jag tyckte nyss det var sommar med sol och bad. Helgen har varit bra. I lördags tog vi en tripp till Kopparberg och gick på marknaden. Det var ju en kannon fin dag med sol och värme. På hemvägen stannade vi i Kloten och fikade vid en sjö. Det var så härligt.

Det gick bra för Christian på marknaden men han fick lite panik när det blev för mycket folk och så tyckte han att det var så högt ljud. När han började vifta och snurra med händerna var det dags för hemfärd, men han klarade av 3 timmar där.

Söndagen spenderade jag i stan med att inhandla vinterkläder och skor. Blev rätt nöjd med inköpen.

Idag tänker Christian och jag baka kanelbullar när han kommer hem från skolan eftersom det är kanelbullens dag imorgon.

Nu blir det en kopp kaffe för mig.

Ha det bra, Kram  STINA

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards