Alla inlägg under april 2018

Av Stina - 30 april 2018 16:42

Den här killen har jag träffat nu ett par gånger och jag gillar honom. Han är så snäll och lugn. Han är stor men gosig. Känner mig trygg och säker med honom. Längtar till varje veckoslut då jag får träffa honom. Min man har godkänt honom och han är inte svartsjuk.

Detta är Robban och jag

Av Stina - 21 april 2018 13:20

Nu har jag äntligen tagit tag i att förverkliga min dröm om att lära mig rida.. fick aldrig bli någon ridtjej men nu får jag bli en ridtant.
Har haft en hel del samtal på EPM och med Kenneth om min dröm och de tyckte jag skulle satsa på den och efter mycket om ringde jag till ridklubben i Hallsta och berättade min dröm i torsdag. Blev väl bemött och jag var så välkommen att börja rida hos dem och det redan på lördag.
Oj vad hade jag gjort blev lite rädd och ganska nervös. Igår åkte Kenneth och jag in till stan och handlade ridkläder och lite till. Sen på kvällen började jag fundera över vad jag gjort kunde ju fortfarande hoppa av och lämna tillbaka kläderna. Hade svårt att somna och vaknade tidigt idag på morgonen och var jättenervös. På med kläder och försöka äta lite frukost som inte var lätt när man har fjärilar i magen. Åkte vid nio mot hallsta. Blev stoppad och invinkad av polisen å fick blåsa. Ja ha det här började ju bra. Kommer fram till ridskolan och blir väl omhändertagen av ridläraren som visar mig runt. Visar mig sedan hästen jag ska rida och höll på att trilla baklänges för det var ju en stor stor häst. Fick direkt börja att borsta hästen och krafsa hovar sedan sadla och sätta på tränselt. Ni ska bara veta hur rädd och nervös jag var. Ledde ut hästarna i padocken här tänkte jag hur ska jag komma upp i sadeln men fick en pall att kliva på som tur. Sen blev det skritt, trav, lite balans övningar. Några galopperade men inte jag, jag stod stilla med hästen. Vid avstigningen gjorde jag en vurpa då jag missbedömde höjden på hästen men det gick bra då jag landade ganska mjukt. Tyckte det gick bra idag och jag tänker fortsätta med ridningen å längtar redan till nästa lördag.
Ny är jag nyduschad och dricker lite kaffe för att lugna mina nerver.
Det var så roligt idag ?
Kram Stina

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards