Alla inlägg under oktober 2016

Av Stina - 27 oktober 2016 10:48

TILL DIG som tycker att jag är lat som sjukskriver mig fastän jag "ser pigg ut". TILL DIG som tycker att jag utnyttjar systemet. TILL DIG som säger åt mig att "rycka upp mig" eller "sluta känna efter så mycket". TILL DIG som inte förstår att "sådana som jag" finns runtikring

DET SYNS INTE PÅ MIG ATT JAG ÄR SJUK. Men det känns! Du träffar mig i korridoren på jobbet, i kassakön på Ica och tycker att jag "ser pigg ut" - men du vet inte hur jag ser ut de dagar då jag inte alls orkar mig ut genom dörren!

Och i de perioder som känns extra svåra, när medicinen inte är tillräcklig och jag bara orkar vara vaken några timmar per dygn, då väljer (måste!) jag hellre att spendera de timmarna med min man och mina barn än att jobba heltid. Det gör mig inte lat - det gör mig förnuftig! Att ha en sjukdom som inte syns utanpå kräver styrka och ständigt försvar mot okunnighet.

TILL DIG SOM TROR ATT DU INTE KÄNNER "NÅGON SOM MIG": Det gör du visst! Vi finns mitt bland er. Ni ser det bara inte, för det syns inte utanpå.
Kraaam ?

Av Stina - 15 oktober 2016 18:48

Har snart varit hemma en vecka från jobbet för onda fötter. Börjar bli less nu på värken som jag har haft i 2 1/2 år och får ingen hjälp. Fast jag knappt kan gå så tog jag mig ut en stund i trädgården för att göra hjärtat sällskap som rensade i trädgårdslandet. Han fick hjälp att gräva av Putte medan jag såg på. Nu står hjärtat ute och grillar kycklingklubbor som vi ska avnjuta i kväll till TV. Själv ligger jag i soffan och gör ingenting jo jag tittar på Åsa-Nisse.
Önskar alla en fin lördagkväll
Kram Stina :-)

Av Stina - 12 oktober 2016 09:44

Nu har det börjat. Jag har köpt de två första jultidningar och fler kommer det bli. Ska bli kul att få börja planera och införskaffa julmys här hemma. Man ska vara ute i tid om man vill ha det mysigt i jul.
Jag är en sådan julnörd som har tomtar på loftet brukar de säga när jag sätter igång med julbestyren. Fins säkert flera som jag som har tomtar på loftet.
Tiden går fort och vips så är det första advent. Å vad jag längtar.
Kram tomtemor Stina :-)

Av Stina - 6 oktober 2016 09:12

Idag blev det lite sovmorgon innan sonen skulle iväg till jobbet.
Kan inte förstå att sängen är så go, varm och mysig på morgonen, man vill inte kliva upp när klockan ringer vill bara ligga kvar och mysa å njuta.
Sitter med en stor kopp varm te och tittar ut och betraktar ännu en fin höstdag med några moln på himlen.
Ikväll blir det jobb igen. Har nu gjort 5 kvällar på raken och jag som är så kvällstrött vill inte ha mer kvällar nu.
Dags att fixa lite här hemma.
Önskar er alla en fin höstdag
Kram Stina :-)

Av Stina - 5 oktober 2016 12:53

Nu har vi haft många fina höstdagar med sol och luften känns frisk. Nätterna är kalla med morgonfrost på gräsmattan och hustaken. Man har även fått skrapa rutorna på bilen. Lite tjockare kläder är framtagna.
Jag njuter av hösten och dess färgprakt. Tycker om alla årstider och så är jag tacksam att jag får uppleva och njuta av det. Hoppas ni alla andra gör det med och njuter av de 4 årstiderna :-)
Kram Stina

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards