Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 24 augusti 2013 12:08

Hej! det var ett tag sen sist, men här har det hänt mycket och fort har det gått. Några av mina vänner och släkt har redan fått veta det men inte andra då jag inte haft orken att berätta för alla om min cancer jag drabbats av. Nu tänker jag berätta detta att jag har drabbats av bröstcancer och blivit opererad där man tagit bort hela vänstra bröstet då man upptäckte två knölar i den. Operationen har gått bra och portvakten såg frisk och bra ut enligt läkaren så nu väntas bara efterbehandlingen och hur den blir vet jag ännu inte utan får vänta några veckor till på hur det blir.

Att jag inte har berättat det för alla är att man är rädd för att mista de vänner man har då jag vet att en del kommer att dra sig undan och undvika en, men det bryr jag mig inte om nu jag får ju veta vilka mina riktiga vänner är. Min familj har tagit beskedet med ro och har stöttat mig under den här tiden och det känns skönt att veta att jag har deras stöd i det som nu väntas framöver.

Hur det går med min bok vill nog en del veta. Det går framåt men lite trögt då jag har haft så mycket annat i tankarna att tänka på. Jag har inte gett upp den om ni tänker på det. 

Nu ska jag ut och sätta mig på altanen och njuta av det fina vädret med en bok.

Ha det så gott alla och en trevlig helg.


                                                KRAM Stina  

Av Stina - 9 augusti 2013 11:14

Nu var det länge sedan jag var här igen och skrev. Ska försöka plita ner några rader om vad som hänt på sista tiden. Ja vad har hänt här inget särskilt förutom att man bara jobbar. I juli hade vi omsorgspedagoger en liten återträff i Smedjebacken och vi hade det riktigt mysigt med grillkväll, bad i ån och mycket prat och skratt. Saknar gänget men det är redan en återträff inplanerad i september. Jag pajade min högra arm på jobbet som jag fortfarande har väldigt ont i. Haft poolpartyn med grillkvällar med härligt sällskap. Födelsedagsfirande och kräftskiva har jag med hunnit. Tagit vara på alla härliga soltimmar i solstolen och äntligen fått lite färg. Suttit ute på altan med gubben om kvällarna och bara myst. Den här sommaren har verkligen varit bra och man kan inte klaga. Sen har jag jobbat mycket. Nu är ni väl nyfikna på hur det går med min bok. Det går framåt och jag fick många förslag på vem mördaren kunde vara på återträffen i Smedjebacken men det avslöjar jag inte. Jag fick även många tips och idéer till boken av kurskamraterna och jag har tigit fasta på dem så kanske dyker det upp någons ide eller tips upp. Huvudpersonen kom själv med ett förslag på hur han ville försvinna eller dö på, men det kan jag inte ta upp i boken men han var nära i innehållet på hur han försvann från båten. Undra om han anar vad jag skriver om? Nä kan inte sitta här och skriva måste göra lite sysslor här hemma innan jobbhelgen som stundar.

     KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards