Alla inlägg under september 2017

Av Stina - 27 september 2017 10:57

Vill inte gå ner till tvättstugan idag för där hopar sig tvätten och den verkar aldrig ta slut. Man tvättar och tvättar och ändå fins det smutsiga kläder där och ingen annan verkar röra den än jag. Tvättmaskinen är min andra följeslagare här i livet och man kan nästan tro att jag umgås mer med den än med min äkta älskade man. Sen kommer ju upphängning och vikningen av tvätten och inläggning i skåpen. Men konstigt nog så står det två fulla tvättkorgar varje dag i tvättstugan som vill bli tvättad av mig.
Tror jag flyr och gömmer mig men vad hjälper det tvätten finns ju ändå kvar vad jag än gör. Är väl bara att ta sig ner i tvättstugan och hälsa på tvätten
Kram Stina

Av Stina - 11 september 2017 12:41

Bilden försvann " Tänk om ...

Av Stina - 11 september 2017 12:37

Tänk snart om ca 4 veckor så kommer löven falla från träden och lägga sig som ett täcke på marken.
Tänk om ca 8 veckor kommer marken att täckas av morgonfrost och tala om för oss att vintern snart är här.
Tänk snart om ca 12 veckor har vi vinter och marken är täckt och inbäddad med ett lager av vit snö.
Tänk jag är förberedd på detta och kommer njuta av naturen och dess alla skepnader den ger oss.
Hoppas på en fin höst och en snörik vinter
Kram Stina

[Bild]

Av Stina - 7 september 2017 19:31

I natt nåde oss det tråkiga beskedet att kenneths faster hastigt dött. Vi träffade henne för en och en halv vecka sedan och hon var så pigg och glad då. Så kommer jag att ha henne i minnet.
Vi åkte till Värmland och besökte hennes gruppboende och pratade med personal och boende som var väldigt ledsna över hennes hastiga bortgång. Sen ordnade vi med begravningen som kommer ske den 22/9 i Kil sedan ska hon få komma hem till Västmanland och begravas här hos sina närmaste.
Har varit lessen hela dagen
Många krammar till dig kära Ulla och vila i frid och du kommer vara saknad av oss.
Kram Stina ?

[Bild]

Av Stina - 6 september 2017 15:12

Det måste finnas en högre makt som kan styra och hjälpa över oss. Hade en bästa vän i Tyskland när jag bodde där och vi hade dagligen kontakt. Sen flytta jag hit till svergie men vi höll kontakten ett tag. Jag träffade min man och vi fick barn å gifte oss. Min bästa vän försvann och kontakten upphörde. Har försökt att hitta henne så sent som förra veckan men utan resultat. Igår kväll slår jag på mobilen och har en vänförfrågan på Fb och det är min vän som hört av sig. Jag blev så paff och jätteglad att jag började gråta.
Nu tänker jag inte släppa henne för vi har så mycket att berätta för varandra och ca 22 år att ta igen.
Jag är så glaaaaaad
Kram Stina

Av Stina - 5 september 2017 15:39

Igår hade vi en mulen och regnig dag då man helst var inne och myste. Idag tittar solen fram och jag har krupit ut på altanen för att mysa och njuta lite i mitt hörn där jag sitter och läser samtidigt som solen värmer så skönt. Jag har det bra
Kram Stina

Av Stina - 1 september 2017 09:46

En ny månad och hösten närmar sig med stormsteg. Ser fram emot de mörka kvällarna när man får tända ljus och mysa i soffan. Idag ska jag fixa lite nya blomgrupper att ha på trappan nu inför hösten så det ser välkomnande ut. Sen måste det fixas på uteplatserna inför vintern men det kan vänta några veckor till. September blir en fullspäckad månad med semester, husvagnstripp, marknad och födelsedags firande här hemma. Kommer då inte vara sysslolös på ett tag.
Kram Stina

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards