Alla inlägg under januari 2012

Av Stina - 31 januari 2012 16:01

Nu är ansökan till Sofiaskolan klar och iväg skickat till Västerås. Sofiaskolan är en skola för autistiska barn och ungdomar från förskolan till gymnasiet. Vi har sökt till den då Christian ska börja gymnasiet till hösten och att det är en bra skola med duktig personal och lärare och den enda skolan på gymnasienivå som passar sonen. Så nu får vi hoppas att han får plats där. Jag och en annan föräldrer var där på besök igår och vi fick prata med rektorn och lärarna och se oss omkring i lokalerna och de berättade om verksamheten. De pratade väldigt negativ om lokalerna och verksamheten för jag tyckte nästan som om dom ville skrämma oss att inte söka dit. Dom sa att lokalerna var utdömda för att ha skolverksamhet där men att de någon gång ska flytta till andra lokaler men de viste inte när. jag vet att dom är trångbodda men personalen är bra och det vet jag av erfarenhet då jag gjorde min praktik där i 4 veckor när jag läste utvecklingstörning och andra funktionshinder och det var den bästa praktik jag var på. Blev lite full i skratt när vi presenterade oss so trodde lärarna på skolan att jag var lärare på Nibbleskolan men jag sa att jag var en föräldrar då trillade poletten ner hos en lärare och hon såg vem jag var (praktikanten).

Idag har jag pysslat lite hemma och pluggat. Var till bästa vännen Kerstin på fika och vi pratade om allt och skrattade så tårarna ran. Blev en promis med Putte och grannhunden innan Christian kom hem från skolan.

Nu ska jag börja med middagen.

                                      KRAM Stina  

Av Stina - 31 januari 2012 16:01

Nu är ansökan till Sofiaskolan klar och iväg skickat till Västerås. Sofiaskolan är en skola för autistiska barn och ungdomar från förskolan till gymnasiet. Vi har sökt till den då Christian ska börja gymnasiet till hösten och att det är en bra skola med duktig personal och lärare och den enda skolan på gymnasienivå som passar sonen. Så nu får vi hoppas att han får plats där. Jag och en annan föräldrer var där på besök igår och vi fick prata med rektorn och lärarna och se oss omkring i lokalerna och de berättade om verksamheten. De pratade väldigt negativ om lokalerna och verksamheten för jag tyckte nästan som om dom ville skrämma oss att inte söka dit. Dom sa att lokalerna var utdömda för att ha skolverksamhet där men att de någon gång ska flytta till andra lokaler men de viste inte när. jag vet att dom är trångbodda men personalen är bra och det vet jag av erfarenhet då jag gjorde min praktik där i 4 veckor när jag läste utvecklingstörning och andra funktionshinder och det var den bästa praktik jag var på. Blev lite full i skratt när vi presenterade oss so trodde lärarna på skolan att jag var lärare på Nibbleskolan men jag sa att jag var en föräldrar då trillade poletten ner hos en lärare och hon såg vem jag var (praktikanten).

Idag har jag pysslat lite hemma och pluggat. Var till bästa vännen Kerstin på fika och vi pratade om allt och skrattade så tårarna ran. Blev en promis med Putte och grannhunden innan Christian kom hem från skolan.

Nu ska jag börja med middagen.

                                      KRAM Stina  

Av Stina - 20 januari 2012 10:10

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag på morgonen kom aldrig Christians skoltaxi den försvann. Taxichafören ringde och sa att han var lite försenad för han hittade inte våran gatuadress i Hallsta. När jag förklarade att han var i fel kommun och letade och att Christian åker från Sura på morgonen och inte Hallsta så sa han att han kommer snart. Vi väntade en halvtimme på taxin sen körde jag killarna till Hallsta och under färden till Hallsta mötte vi ingen taxi. Man kan ju undra vad det är för chaförer som kör och om dom inte kan läsa av en GPS. Fick även veta av Christian att i onsdags hittade inte taxin till skolan och irrade runt i Hallsta och till slut var det Christian som talade om  vägen och navigerade taxin rätt till skolan. Tur att han känner sig hemma i Hallsta och hittar där. Nu har Björkssbuss pratat med taxibolaget att så här får det inte vara och att de kommer bara i forsatttningen att skicka chaförer som hittar till oss och som känner Christian som det var förrut. Vi måste känna oss trygga och veta att han kommer fram till skolan.. Hade en jättetrevlig kväll igår då vi som jobbat 25 år inom kommunen blev tackad med jubileumsmiddag, tacktal, underhållning och så fick vi en gåva. Det var roligt att träffa arbetskamrater och prata lite. Gåvan av kommunen jag valde var ett guldhalssmycke som var jätte fin.

   Nu ska jag fixa lite kaffe och sedan ta en promis med Putte.

                                             KRAM Stina  

Av Stina - 13 januari 2012 11:48

Fredag den 13 och en otursdag om man tror på skrock, fast jag är inte så skrockfull endast när det gäller att lägga nycklar på bordet eftersom det för med sig otur.

Idag på förmiddagen städade Putte och jag ut julen med vemod och nu är det gjort och man kan se fram emot att våren snart är här.

Putte våran hund fyller 3 år idag och det ska vi fira med hundkalas. Det blir hundtårta och märgben på eftermiddagen och så kommer några hundkompisar för att gratta, men innan des ska vi ta en promenad til slussen.

   Det blev ett kort inlägg på bloggen idag.


                            KRAM Stina  

Av Stina - 9 januari 2012 11:35

Skönt med vardag igen och att få komma igång med rutinerna som blev lite si och så under lovet. Det börjar redan den här veckan med 2 Hab möten i Fagersta och ett läkarbesök. Tur att man kan flexa lite.

2 av killarna var svår väckta imorse så det blev mycket tjat på dem för att de skulle komma igång då de under lovet har vänt på dygnet. Christian därimot studsade upp och var glad att skolan skulle börja för han har längtat hela lovet till skolan. Men när skolbussen kom imorse satte han sig på tvären och skulle inte åka, det var fel buss som kom och inte hans som han är van vid. Han åker alltid liten buss och nu kom det en stor och det stod inte björksbuss på den men när han såg busschaffören gick det bra för den kände han igen. Sen kom bussen alldelse på tok försent så han skulle komma försent till samlingen som är så viktigt för honom. Så här skulle det vist bli under vårterminen med skolbussen. Ringde kommunen idag för det här accepterar jag inte då han kommer få över 60 min frånvaro i veckan och det vårterminen ut. Hon på kommunen tyckte det var konstigt för dom hade inte fått någon information om ändring på bussturer. Sen är det ju när bussen kommer kl 08.10 så hinner inte jag till tågstationen med äldsta grabben som tar tåget till skolan så det blir att köra honom. Få se vad som händer nu, väntar på telesamtal från kommunen som skulle höra av sig när de pratat med bussbolaget. Ta lite kaffe och varva ner en stund.


                                 KRAM Stina  

Av Stina - 6 januari 2012 12:36

Idag för 15 år sedan kom vår minsting till världen på Västerås BB och nu har han vuxit om mamma. Hu vad tiden går fort när man har barn, den bara flyger iväg och snart har man väl barnbarn att skämma bort.

GRATTIS Simon på födelsedagen idag önskar mamma och pappa.  


                                      KRAM Stina

Av Stina - 4 januari 2012 12:39

 Smärtan i kroppen har blivit lite bättre men är inte hellt borta och sitter nu i axlarna och marrar med huvudvärk så man är inte på bästa humör precis idag. Killarna håller sig långt borta från mor då de vet när mamma har ont är hon sur och grinig. Äldsta killen tog tåget in till Västerås med några kompisar, Christian är i källarna och håller koll på pannan men kommer ibland och ger mig en kram för att kolla på vilket humör jag är och lillkillen håller till på sitt rum och spelar Tvspel och ser på DVD. Gubben ringde hem och sa att han skulle handla hem mat så jag slipper laga middag nu när jag har ont, det är min älskling. När jag har ont av min fibromyalgi blir jag på dåligt humör och då kan jag kläcka ur mig ord som inte är snälla. Tur att jag har såna förstående familj och vänner som känner mig och vet att jag har ont när jag är på detta humör.

Har försökt att baka lite idag för på fredag fyller minstingen 15 år och det väntas besök då. Igentligen är han ju en stor kille nu men för mamma kommer han alltid att vara minstingen och kommer så att förbli även som vuxen. Synd att snön som föll igår kväll är borta igen, vi kommer väl inte få någon vinter som det ser ut. Nu plingar ugnen så jag måste ta hand om kakan. Ha det så gott alla.


                                                  
        KRAM Stina   

Av Stina - 3 januari 2012 15:30

Idag var det tungt att kliva upp ur sängen då jag har så ont i kroppen. Kroppen är alldelse mörbulltad fast jag inget gort som ansträngt den, antagligen är det något med vädret som ska hända. Det blev en vända till Hallsta med äldsta killen som skulle till tjejen och till bibloteket med böcker. Igentligen skulle jag idag ha jobbat med Christians TAKKbilder fast det får vänta till imorgon. Christian har detta julllov hålt till i källarn och kollat tempraturmätaren på värmepannan som han nu är fixerd på. Han brukar få sådana ideer som att kolla alla brunslock som finns i gatan, sammla på svampbilder o böcker, kolla vad alla "hesa fredrik" sitter uppsatta i kommunen. Det finns mycket mer att skriva om vad han brukar vara intresserad av men det får bli en annan gång. Snart kommer gubben hem och vi ska åka och handla lite för nu börjar det gapa tomt i kylskåpet och frysen sen får gubben åka och hämta hem sonen. Jag kommer nog ta det lungt resten av dagen och kvällen på soffan. Hoppas att värken har jätt sig lite imorgon för den är inte rolig att ha då jag blir så trött och grinig av den men det är väl all stress inför julen som nu gör sig påmind  och talar om att jag ska ta det lungt. Såg på vädersajten att det har utfärdas både klass 2 och 1 varningar i landet men här i västmanland fins ingen varning vi är som en ö runt alla varningar där det inte händer något. Nu vill jag ha snö och vinter, är så trött på de regniga och gråa dagarna vi har.


                        KRAM Stina  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards